Semester

Jag är på en kort semesterresa just nu. Miljöombyte och besök hos vänner. Härligt värre alltså.

Jag åkte i fredags hemmifrån mot Göteborg, landade hos Admin och har blivit ompysslad som sjutton. Gott att äta och gott att dricka, trevligt sällskap och en massa kul prat. Naturligtvis mycket om hundar. Visst är det kul att sitta och berätta alla gamla roliga historier om hundar man haft och hundar man träffat (och andra tokiga hundmänniskor).

I går, lördag, packade vi kaffe och bullar i ryggsäcken, hundar och badkläder och oss själva i bilen och så styrde vi kosan mot Björlanda. Efter en rejäl promenad kom vi fram till ett ställe där vi kunde bada tillsammans med hundarna. Snacka om ljummet vatten. Det var ljuvligt. Tur att det blåste så pass som det gjorde, annars hade det nog varit alltför varmt. Det blåste så att det gick vågor med vita gäss nästan ända in till stranden. När jag stod med vatten till strax under knäna så kom vågorna upp hela vägen upp till grenen och det vita skummet skvätte skönt. Qvirra hade kul i vattnet, hoppade över vågorna och jagade ”gässen”. Men stackars Oscar, han fick inte ha sin dummy som matte kastade till honom. Qvirra stal den utan att tänka sig för alls. Hon sprang bara fram och tog den. Ur munnen på Oscar. Dumma hund 😀 Vem av dem är dummast? Qvirra som stjäl leksakerna eller Oscar som så snällt bara släppte den när hon kom?

I dag, när det har blivit lite svalare frammåt sena eftermiddagen, ska jag styra kosan lite snett norrut mot Lilla Edet. Där ska jag hälsa på Ingrid, Xera (en av Qvirras valpar) och Chiva. Jag är klart nyfiken på hur Xera är. Ja, Chiva också förståss, men inte lika mycket som jag är nyfiken på Xera.

I morgon är det dags att vända nosen på bilen mot Östergötland igen. Hem till gräsklippning och vattning. Visst är det kul och skönt att vara borta, men hemma är väl ändå alltid bäst 😉

5 svar

  1. Det har varit så trevligt och roligt att ha er här. Tyvärr går tiden alldeles för fort när man har trevligt men jag hoppas att få se er här snart igen.
    Kram
    Anita

  2. Kort semester!! hihi….

  3. *fniss*

    Jo, kort semester.

    Jag får nog ta och börja skriva lite igen då och då. Hösten har medfört lite mindre ork och mer tristhet vilket innebär att bloggskrivandet har kommit i sista hand.

  4. i know how you feel…

    ibland har man inte lust helt enkelt…

    Jag gör det enkelt…

    skriver i en blogg, kopierar och klistrar in i mina andra…

  5. hmmm… semester ännu 😉

    *pikar lite*

    kram

Kommentera

